Welkom!
Hartelijk welkom op de website van de Tovertuin.
De Tovertuin is meer dan een gewone kinderopvang. De vele mogelijkheden die geboden worden, maken van de Tovertuin een belangrijke partner in de verzorging en opvoeding van kinderen van tweever-dienende, studerende en/of alleenstaande ouders.
Wij spelen op basis van uw wensen en informatie in op de persoonlijke situatie van elk kind en proberen het daarmee in de groep optimaal tot zijn recht laten komen. Wij sturen uw kind zoveel mogelijk aan op úw kompas.
Een Tovertuin bij u in de buurt?
-
Amstenrade
-
Brunssum
-
Einighausen
-
Eys
-
Gronsveld
-
Gulpen
-
Landgraaf
-
Limbricht
-
Margraten
-
Mheer
-
Oost-Maarland
-
Schinnen
-
Ubachsberg
-
Vaals
-
Wahlwiller
-
Wijlre
NIEUWE BSO RUIMTEN WIJLRE EN GULPEN
De verbouwing van de BSO in basisschool Reuzepas in Geleen wordt afgerond. Op woensdag 7 augustus as wordt de nieuwe ruimte in gebruik genomen.
De BSO in Wijlre verhuist donderdag 8 augustus as naar de schitterende ( groene) nieuwbouw van de basisschool. Zij krijgt midden in de school een prachtig podium voor de BSO.
Op vrijdag 9 augustus as verhuist de BSO Gulpen naar de nieuwbouw van het Centrum voor Jeugd en Gezin aan de Willem Vliegenstraat. De Tovertuin is dan de laatste partner die intrekt, waardoor de deuren voor alle kinderen op maandag 12 augustus as kunnen worden geopend.
En dat allemaal met grote hulp van de heren van de Technische Dienst!!!!!
SAMENVOEGING BSO'S
Met ingang van het nieuwe schooljaar ( ma 12 augustus as ) wordt de, voor de zomervakantie, ingang gezette samenvoeging van de BSO's Piramide, Schacht en Heerlerheide definitief. De Brede school Klavertje Vier in Heerlerheide aan de Caeciliastraat wordt de vaste locatie voor deze Buitenschoolse opvang.
Per datum van 1 september as verhuizen de BSO's van Wahlwiller en Ubachsberg naar de BSO in Eys. Het is prettiger om samen met meerdere kinderen deel te nemen aan het BSO programma.
COMPLIMENT EN DANK
Vrijdag jl is het kantoor verhuisd naar de Ruys de Beerenbroucklaan. Alle verhuisactiviteiten zijn in eigen beheer uitgevoerd. Groot compliment aan alle betrokken medewerkers en met name aan de mannen van de Technische Dienst.
Zij hebben wonderen verricht!!!!
TOVERTUIN EN MIOCHE
Met ingang van 1 juli jl. maakt Kinderopvang MIOCHE aan de Heerlerbaan 157y onderdeel uit van de Tovertuin.
Dat betekent dat het kinderdagverblijf aan de Vullingsweg per 1 augustus as verhuist naar de Heerlerbaan 157y en dat de BSO aan de Vullingsweg per 1 september as verhuist naar de Jerichostraat.
OPNIEUW VVE GESLAAGDEN
Op 26 juni is aan 15 cursisten het VVE certificaat uitgereikt. Na sprankelende en inspirerende presentaties van de verschillende locaties was het duidelijk; allen GESLAAGD!!!
PROFICIAT en dank aan Margot Wouterse, de auteur van de VVE methode SPEELPLEZIER en aan de coaches Veerle en Melanie.
Binnen de Tovertuin zijn inmiddels zo'n 45 medewerkers binnen VVE geschoold waardoor brede implementatie mogelijk is.
Gelet op dit aantal opgeleide medewerkers is een nieuwe opleiding vooralsnog niet gepland.
TAXIVERVOER
Het taxivervoer van H Tax wordt per 1 juli as voortgezet door TVM ( Taxi Van Meurs). Bob Kroes is voor de Tovertuin vaste contactpersoon en bereikbaar onder nummer 045 544 27 76 of via mail [email protected]
Wij zijn overtuigd van een goede voortzetting van de gewende professionele dienstverlening. Dank aan alle medewerkers van H Tax.
VERHUIZING KANTOOR
Met ingang van 1 juli as wordt het kantoor van de Tovertuin gehuisvest aan de
Ruys de Beerenbroucklaan 45 in Heerlen.
Telefoon 045 571 6001 ( ongewijzigd).
Ons team staat voor U klaar van 08.00 uur tot 16.00 uur
VRIJE DAGEN 2013
In 2013 is de Tovertuin gesloten op
1e Kerstdag woensdag 25 en 2e Kerstdag donderdag 26 december.
TARIEVEN 2013
Meer MAATWERK en nog FLEXIBELER maar de TARIEVEN van de Tovertuin blijven in 2013 ONGEWIJZIGD!!!!!
MAATWERK
Vanaf 2013 kan de opvang nog meer als MAATWERK en nog meer FLEXIBEL worden afgenomen.
Bel voor een vrijblijvende afspraak 045 571 6001.
U weet dan direct wat uw netto ouderbijdrage is
STAGIAIRES
Op veel locaties van de Tovertuin worden stagiaires ingezet.
Er zijn er op dit moment meer dan voldoende. Er is dus geen plek meer.
Nieuwe aanvragen kunnen wij in ieder geval tot en met juni 2013 niet honoreren.
FILM VVE SPEELPLEZIER
Er zijn filmopnamen gemaakt om duidelijk te maken op welke manier een VVE methode op een kinderdagverblijf kan worden ingevuld.
Het filmpje is nu klaar en staat op de website.
Kijk en geniet van SPEELPLEZIER !!!!!
PEDAGOGISCH BELEIDSPLAN
Op verzoek van de GGD melden wij dat de visie en missie van de Tovertuin verwoord staat in het pedagogisch beleidsplan. Dit plan ligt op elke locatie van de Tovertuin ter inzage.
Bovendien melden wij dat de kind-ratio tabel leidend is voor de verdeling van pedagogische medewerkers over het aantal kinderen dat steeds aanwezig is. Ook deze tabel ligt op elke locatie ter inzage. Zo wordt de groepsgrootte afgezet tegen de inroostering van het aantal medewerkers.
Het beleid inzake veiligheid en gezondheid is vastgelegd in Risco - Inventarisaties. ( RIE's)
Ouderparticipatie krijgt vorm middels de oudercommissies. Zoals bij elke intake wordt aangegeven, zijn ouders altijd welkom lid te worden van een oudercommissie van de betreffende locatie.
SKK
De Tovertuin is verplicht aangesloten bij de Stichting Klachten Kamer Kinderopvang ( SKK) Eenzelfde aansluiting geldt ook voor de oudercommissies die binnen de Tovertuin actief zijn.
Beiden zijn SKK lidmaatschappen die jaarlijks verlengd worden.
De SKK meldt indien er klachten gedeponeerd zijn.
De SKK meldde dat er voor de Tovertuin in 2011 geen klachten zijn geregistreerd.
RUILEN VAN DAGEN
Soms is er onduidelijkheid over het wisselen van dagen. Daarom nog even kort een uitleg.
FLEXIBELE kinderen zijn kinderen die elke week op andere dagen komen. De Tovertuin biedt de mogelijkheid dat alleen deze kinderen ook dagen kunnen ruilen, mits dit in dezelfde week gebeurt en er voldoende plaats is.
Videoclip
De videoclip is op de website geplaatst.
Klik in het venster onder WELKOM en u krijgt een 2 minuten durend filmpje over de Tovertuin.
Lunchpauze
Tijdens de lunchpauze 12.00 en 13.00 uur is de receptie niet bereikbaar.
Het is wel mogelijk om de voicemail in te spreken.
Indien gewenst belt de receptioniste na 13.00 uur terug.